středa 10. února 2016

# recenze

Jo Nesbo - Nemesis

Ahoj!
Jsem tu s dalším recenzním článkem a opět je to na knihu od Jo Nesba. Jeho tvorbu jsem si zamilovala a mohla bych jeho knihy číst pořád a pořád - což také dělám. :D
Tentokrát jsem při 11 hodinové cestě letadlem přečetla knížku s názvem Nemesis. Má přes 500 stran, takže mi to přišlo jako dobrá volba na tuhle dlouhou cestu. Musím taky říct, že v letadle jsem se s ní absolutně nenudila.


Knihu mám v paperbacku a to hlavně z cenového důvodu. Kniha byla totiž o více než 100 korun levnější, než klasický harback a to je pro mě, jakožto studenta, docela hodně podstatný detail. I když musím se přiznat, že jako jedna z mála lidí patřím k těm, co mají paperbacky rádi.

Co se týká samotného obsahu knihy, něco málo vám prozradím.
Všechno začíná v bance, kde má vedoucí určitý čas na to, vyndat peníze z bankomatu a předat je bankovnímu lupiči. Bohužel to nestihne a na scénu se dostává Harry Hole - vyšetřovatel osloské policie. Je to alkoholik a ne moc spolehlivý člověk, který, jak se brzy dozvíte, rád dělá věci na vlastní pěst. Při vyšetřování se poprvé setkává se svou novou kolegyní. Jenže aby toho nebylo málo, tak je nalezeno tělo Harryho známosti Anny v jejím bytě. Harry nikomu neřekne o tom, že v den její smrti byl s ní. Harry si totiž z návštěvy u ní nic nepamatuje. Má prostě okno. Rozjede vyšetřování její smrti na vlastní triko a musí při něm projít spoustou neuvěřitelných situací. Zatím se ale neví, co s bankovní loupeží. Vyšetřování se komplikuje a Harry Hole se díky tomu setkává s Raskolem - známá firma ve vězení, zároveň ale příbuzný Anny. Jak tohle může dopadnout?

Když jsem knihu četla, bylo to napínavé a bavilo mě to, ale asi to nebylo nic, co by ve mně zanechalo nějaký hlubší dojem. Podle anotace si ji vybavím celkem dobře, takže můžu říct, že děj i příběh jsou skvěle namyšlené. Během čtení jsem byla napnutá, zvědavá co bude dál a nutilo mě to otáček stránky jednu za druhou. Zápletka byla hodně zamotaná a kompikovala se víc a víc v podstatě od začátku až do konce knihy.
Závěr, který vymyslel autor, by mě nenapadl ani náhodou. Ještě pár stránek před koncem knihy, jsem si myslela, že všechno bude úplně jinak. Řešení té opravdu hodně komplikované zápletky, mě opravdu zaskočilo a chvíli jsem nad ním musela přemýšlet. Stále nechápu, že tohle všechno dokázal Nesbo vymyslet.

Co je škoda, že kniha neměla takové to NĚCO, co by mě donutilo si ji zapamatovat, takže kdybych si ji teď nepřipomněla, asi bych netušila o co v ní šlo. Připisuji to i komplikované zápletce, protože jakmile zapomenete jednu část, nevíte už vůbec nic. Což ale není vůbec na škodu.

Ve srovnání s ostatními knihami od Nesba, bych ji úplně na první místo mezi nimi nezařadila, stále podle mě vede Krev na sněhu. Podle mě se ale jeho knihy moc porovnávat nedají, každá je jiná, má jiný děj, myšlenku, příběh,...

Knihu určitě doporučuji, ale musí se u ní trošku přemýšlet. Není to úplně oddychovka a zároveň je to celkem bichlička - má přes 500 stran. Každopádně milovníci Nesba nebudou zklamaní.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas věnovaný čtení a komentování mého blogu! ♥

Instagram