úterý 8. března 2016

# recenze

Oscar Wilde - Obraz Doriana Graye

Ahoj!
Jako první se chci omluvit za neaktivitu, ale nedávno jsem se pustila do povinné četby a znáte to.. Co se musí číst, to se nechce číst, takže mi to trvalo hroozně dlouho.
Každopádně už jsem se tím prokousala a je tady recenze.

 

První knihou, kterou jsem přečetla je Obraz Doriana Graye od Oscara Wilda - je to asi to nejlepší co se v naší povinné četbě vyskytuje. :D

První co bych zmínila, je obsah knihy - i když pochybuji, že někdo neví, o čem to je. Bohužel tato kniha moc nedovoluje zabíhat do děje, protože by se to okamžitě stalo spoilerem. I tak se pokusím vám knihu přiblížit.
Tato kniha obsahuje příběh s utopickými prvky a je to jediné rozsáhlejší dílo Oscara Wilda. Dostáváme se do Londýna v 19. století, kde na fantastickém příběhu aristokrata předvádí autor rozpor mezi morálkou a důrazem na vzhled. Tomuto aristokratovi kouzelná moc propůjčila věčnou krásu a mládí. Tímto šťastným hrdinou je Dorian Gray, který zůstává stále mladým, dvacetiletým, krásným mužem, zatímco jeho obraz na plátně stárne a mění se s každým Dorianovým hříchem, zlomeným srcem, které způsobí a kolik lidí dovede do zkázy a pokušení. Může Dorian unést pohled na později ohyzdný obraz?

Knížku jsem četla poměrně dlouho na to, jak je tenká (něco kolem 130 stran). Není to tím, že by příběh nebyl zajímavý, místy je dokonce napínavý a chvílemi i děsivý a sugestivní, což jsem vůbec nečekala.
Na mě se v knize objevuje až moc popisů a odbíhání od hlavní linie příběhu. Vyskytují se zde zbytečně dlouhé popisné kapitoly, které jsem bohužel musela dokonce přeskakovat. I když chápu, že někomu právě toto na knize bude vyhovovat.
Předem jsem již věděla jak to celé dopadne, protože naši češtináři a v tomto případě i angličtináři si libují ve spoilerování. :D I přesto, že jsem znala předem děj i konec, tak mě knížka bavila a klidně po ní někdy sáhnu znovu, protože námět se mi moc zalíbil.
Závěr podle mě není pro čtenáře takovým překvapením, protože se k tomu nějakou chvíli schyluje, a tak to čtenář začne očekávat. Ovšem pro někoho to i tak může být záhadou do poslední stránky, pokud neumí číst "mezi řádky". :)

Pokud máte knihu ve vašem seznamu povinné četby, rozhodně ji doporučuji. A vlastně i když jste už ze školy pryč, nebo ještě nečtete povinnou četbu k maturitě, rozhodně je dobré po knize sáhnout. Je to klasika a navíc jedna z těch zábavnějších knih.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


3 komentáře:

  1. Já si Obraz Doriana Graye opravdu zamilovala, i když jsem některé stránky přeskakovala, přece jenom toho popisu bylo hodně. Každopádně to patří mezi moje nejoblíbenější klasiky. ♥ Jinak Cantervillské strašidlo je taky moc pěkné. :)
    Krásná recenze. :)

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, že z klasiky je to jedna z nejlepších a řadí se i mezi mé oblíbené. Toho popisu je tam fakt někdy až přes příliš, ale někomu to třeba vyhovuje. :)
      Díky moc!
      Na blog se určitě podívám :)

      Vymazat
    2. Já jsem spíš na tu akci než na popis, i když pokud se jedná o zajímavé prostředí. Proč ne :)
      Není za co :)
      Moc děkuju :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný čtení a komentování mého blogu! ♥

Instagram