neděle 17. ledna 2016

# recenze

Jo Nesbo - Půnoční slunce

Ahoj!
Zjistila jsem, že více než kosmetika a móda mě baví čtení knih a psaní článků právě o knížkách. Proto se tu budou více objevovat knížky a recenze nebo typy na ně. Sem tam, pokud na mě přijde nálada, bude i článek o typicky holčičích věcech.
 

A teď už ke knížce. Na mém blogu je recenze na knížku od Jo Nesba s názvem Krev na sněhu. Půlnoční slunce má být jakési pokračování této knížky, ale je to podle mě hodně volné, protože kromě jedné postavy nevidím velké souvislosti.
Na knížku jsem se hodně těšila, protože Krev na sněhu mě neskutečně bavila, ale bohužel musím říct, že jsem byla docela zklamaná. Čekala jsem naprosto něco jiného. Tato knížka už vůbec není ani trošičku drsná, ale spíš se to točí kolem lásky a domácího násilí, které je okrajově zmíněno a trošku rozvedeno.
Absolutně mě čtení nevtáhlo do děje a jediný okamžik, kdy jsem zažívala emoce při čtení, bylo takové to drobné fandění hlavní postavě v jedné pasáži. Už od poloviny knížky se dalo čekat, jak to celé dopadne a předvídání kroků postav nebylo vůbec nic složitého.

Anotace: Opět sedmdesátá léta minulého století, tentokrát však na dalekém severu Norska. Opuštěná vesnice Kasund kdesi ve Finnmarce, jejíž obyvatelé jsou příslušníky laestadiánského hnutí, které jejich životy svazuje přísnými pravidly. Desetiletý Knut a jeho krásná, čerstvě ovdovělá matka Lea, zastávající funkci kostelníka a zvoníka, nedostudovaný teolog Mattis a šamanka Anita. Záhadný cizinec Ulf, který tvrdí, že sem přijel z Osla na lov bělokurů, ale na lovce vůbec nevypadá, dokonce ani nemá pořádnou pušku. Nechce se mu ovšem nikomu prozrazovat, že jedinou kořistí, na kterou se tu bude pořádat hon, je on sám. Těžko totiž odhadnout, na čí straně budou místní stát a zda mu pomohou lovce setřást.
Půlnoční slunce je druhý díl duologie, kterou Jo Nesbo napsal pod pseudonymem Tom Johansen (na obalu knihy se však přiznává Nesbo, stejné je to i u zahraničních vydání).


Anotace vám toho řekne z příběhu docela dost, ovšem i čtení této anotce mě bavilo více než čtení knihy.

+ krátkost
   příběh lásky
   nic moc drsného
- málo akce
  nezáživný děj
  nudné pasáže
  žádné pouto s hlavní postavou (nebo jakoukoliv postavou)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas věnovaný čtení a komentování mého blogu! ♥

Instagram