pátek 18. března 2016

# recenze

Dustin Thomason - 21.12. Kletba jaguářího krále

Ahoj!
Tak jsem tu s další recenzí a tentokrát na knihu, která se zabýva mayským kalendářem, koncem světa a smrtící epidemií, která vyvražďuje LA a následně celou Ameriku.



Tento thriller se odhrává v průběhu několika dní před 21. prosincem 2012, kdy se "věřiči" připravují na konec světa. Mezi lidmi se rozjíždí záhadná choroba podobná nemoci šílených krav a nikdo neví co ji způsobuje. Doktor Stanton si neví rady, i přestože už pár let pracuje na výzkumu nemoci šílených krav. Zároveň se u vědkyně Chel Manu, odbornice na mayské rukopisy, objevuje mayský kodex, jehož pašerák a všichni, kteří s ním byli v kontaktu umírají na onu záhadnou chorobu. Chel a Stanton se setkávají a společně pátrají po původu kodexu a nemoci. V LA se choroba rozjede ve velkém, lidé šílí a Stanton je vyhozen z práce vy výzkumu. S Chel se na vlastní pěst vydávají do mayských vesnic a měst zjistit původ nemoci a knihy, která může změnit dějiny. Zatím to vypadá, žapokalypsa nastane a že souvisí s mayským světem víc, než si kdo myslel.
Bude 21.12. opravdu koncem světa? Jak to dopadne se Stantonem a Chel? Je překlad kodexu klíčem pro záchranu lidstva?

Mě kniha opravdu překvapila a nečekala jsem, že by mě toto téma mohlo tak moc pohltit. Od knihy jsem se nehnula, dokud to opravdu nebylo nutné a hltala jsem každé slovo. Bavilo mě prolínání dvou věcí, u kterých jsem si neuměla představit jak by je autor mohl propojit. Ale povedlo se! Dokonalé prolínání, doplněné obrázky glyfů a úryvků ze starověkého mayského kodexu. 
 
Závěr mě v celku překvapil, ale bohužel na mě to nezapůsobilo tak moc, abych pak seděla, zírala do zdi a říkala si WOW. Ovšem tenhe efekt zas tak moc knih nemá. Za mě je kniha povedená, hezky a čtivě napsaná, postavy jsou skvěle popsány a připadá vám, jako byste ty lidi znali už léta. Knihu můžu s klidným svědomím doporučit a určitě se u ní nebudete nudit!
 
 

2 komentáře:

Děkuji za Váš čas věnovaný čtení a komentování mého blogu! ♥

Instagram