pátek 15. dubna 2016

# recenze

Moïra Fowley-Doyleová - Smolná sezóna

Ahoj!
Po dvou dnech jsem dočetla knížku Smolná sezóna - recenzní výtisk od martinus.cz. Na začátek bych měla říct, že napsat tuhle recenzi pro mě bude opravdu oříšek. Proč? To se dozvíte o pár řádků níž. 



Začnu tím lehčím - o čem knížka je?
Dívka jménem Cara zjistí, že na jejích fotkách se neustále objevuje postava, která tam vůbec nemá být. Co tam dělá? A kdo to vůbec je? Začne se pídit po všech materiálech, které by jí o záhadné postavě mohly říct více. V celé této podivné záležitosti jí pomáhá její nevlastní bratr Sam, sestra Alice a kamarádka Bea. Sam, Alice a Cara v tomto období zároveň prožívají tak zvanou Smolnou sezónu. Je to období jednoho měsíce v celém roce a připadá na říjen. Během tohoto období se jim stávají nehody, při kterých tuhne krev v žilách a jde o život. Všem už jim tahle sezóna leze krkem, takže se rozhodnou na ni nemyslet a uspořádat super Halloweenskou party v opuštěném domě za městem. Jenže co by to bylo za Halloweenský večírek bez pořádného průšvihu a hlavně bez dávky strachu? Kromě toho všeho se v knize rozvíjí zakázaná láska, nová přátelství a odhalují se ta nejtajnější tajemství.

Řekla bych, že knížka patří spíš k oddechové četbě. Asi to nebude četba úplně pro každého. Knížka má v sobě prvky lásky, romantiky, reálného života s reálnými problémy, napínavé pasáže, které mě nutily neodkládat knihu a stále číst dál a dál. Občas jsem nemohla ani uvěřit tomu co čtu, místy jsem se bála a v pár chvílích jsem měla husí kůži. Knížka si držela mou pozornost, ale musím říct, že místy mi nevyhovoval styl psaní autorky. Moc popisu emocí, básnických prostředků a různých metafor mě už po několika takových pasážích nebavilo, ale protože měla knížka hodně dobrý a propracovaný příběh, pasáže jsem přečetla. Sice mi to dalo zabrat, protože mě tohle nesedí, člověk musí v tom všem hledat hlubší smysl a soustředit se, ale celkově se mi kniha moc líbila a jsem si skoro stoprocentně jistá, že se k ní ještě vrátím

Na Databázi knih má celkem dost negativních komentářů, což mě hodně překvapilo, ale jak se říká, sto lidí, sto chutí.

Za sebe knížku rozhodně doporučuji, nebudete se u ní nudit a po dočtení budete stejně jako já nadávat, proč je už konec?!




2 komentáře:

  1. Wow! Pěkná recenze! :o Myslím si, že by mě knížka mohla bavit, tak si ji připisuju na seznam budoucí četby. :)
    Catherine Ribbon

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuju :))
      Tak to přeji pěkné čtení! :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný čtení a komentování mého blogu! ♥

Instagram