středa 25. května 2016

# recenze

Samantha Shannon - Kostičas

Ahoj!
Dnes vám tu budu psát recenzi na knihu Kostičas, kterou zaručeně všichni znáte a já jsem zas jediný opozdilec, který se k ní dostal až teď. :D Jako vždycky.

Knížku jsem si donesla z knihovny, jak už někteří víte z předchozího článku. Rovnou se vrhneme na to, co vás v knize čeká, protože už se nemůžu dočkat, až se s vámi o dojmy a pocity podělím! :)

Ocitáme se v Londýně mezi kriminálními živly a gangy v roce 2059. Hlavní hrdinkou knihy je Page. Pracuje právě v jednom z gangů Londýnského podsvětí jako jakási "spojka" - Page je krajinochodec = zvláštní typ jasnovidce, a díky svým schopnostem se dokáže vnořit do mysli druhých lidí. Je to dejme tomu hodně vzácný typ jasnovidce a s tím se pojí spousta problémů. Touží po ní a její schopnosti někdo, kdo ji rozhodně nebude dobře využívat. Právě kvůli tomu je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala. Nenávidí ho z celého svého srdce, i kvůli tomu, aby se vůbec někdy mohla dostat pryč, se Strážcem tráví čas a nechá se od něj trénovat. Page ale brzy zjistí, že nenávidět Strážce je těžší a těžší. Tají před ní spoustu tajemství a Page je postupně odhaluje a mění se její postoj, priority a musí se rychle učit. Podaří se Page uniknout, zachránit si život a pomoci ostatním uneseným? A jak to dopadne se Strážcem? Seberou Page nakonec její život i schopnost krajinochodce?

Během knihy se Page setkává se spoustou lidí, prožívá různé situace a musí učinit nelehká rozhodnutí. Sama sebe poznává a zjišťuje svou cenu. Je to velmi sympatická hlavní hrdinka, odvážná, která ví co je důležité a za co stojí bojovat. Prošla si mnoha nelehkými situacemi a od života dostala nejednu ránu. Pokud by takový člověk jako ona chodil po světě a prožil co ona, měl by můj nehynoucí obdiv.

Knížka mě bavila už od první stránky. I když není úplně tenká, četla se mi dobře, rychle a nikdy mě nenechala přestat dávat pozor. V knize se pořád něco děje, je samý zvrat, nečekaná akce a překvapivý konec. Nechybí zde napětí a Kostičas vás okamžitě vtáhne do sebe a nepustí dokud knihu nedočtete. Chvílemi mi běhal mráz po zádech, pak jsem hlavní hrdince fandila a do knihy koukala jako blázen a co stránku jsem měnila výrazy v obličeji. Knížka je neuvěřitelně chytlavá a vtáhla mě tak moc, že jsem si připadala jako bych koukala na film - tak moc živou představivost ve mě kniha probudila.

Konec se z části dal čekat, ale myslím, že každého z vás tam jedna stěžejní věc překvapí a donutí vás, stejně jako mě, začít shánět a číst druhý díl. Hned jak bude v knihovně, běžím pro něj! :D

Kostičas stoprocentně doporučuji a věřím, že se nikdo z vás nebude ani na chviličku nudit a nutit se do čtení!

Knížce dávám 5 hvězdiček a pokud bych mohla, dala bych klidně 10 :)




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas věnovaný čtení a komentování mého blogu! ♥

Instagram