pátek 20. května 2016

# noveknihy

Úlovky z knihovny #1

Ahoj!
Jsem tu s novým formátem článku, který se tu jednou za čas objeví taky. Sice je to už pár dní od mého náběhu na knihovnu, ale článek napíšu i tak.

Chtěla bych tímto článkem ukázat také to, že knihy z knihovny nejsou špatné nebo tak něco. Sama jsem dříve raději četla svoje vlastní knihy, na které ještě nikdo nesahal, ale knížky z knihovny mají něco do sebe a během čtení ani nepoznáte, že nejsou vaše. Navíc každá z těchto knih už má nějaký svůj příběh a je to takové kouzelné, když čtete něco, co v rukou mělo už plno lidí před vámi.

Říkala jsem si, že si půjčím tak jednu nebo dvě knížky. OMYL. Přinesla jsem si ŠEST krásných knížek, a nějak mám problém s tím, rozhodnout se, co číst dřív. Jednu z nich jsem již přečetla a brzy se na blogu objeví recenze a sem na ni dám odkaz.

Tak se rovnou půjdeme podívat na to, co jsem si přinesla. :)

1. Terry Prachett - Barva kouzel


1. díl ze série Úžasná zeměplocha

Ve světě, který leží na krunýři obrovské želvy, se vydává na cestu rozverná, temperamentní a neuvěřitelně výstřední výprava. Setkáte se s lakomým a naprosto neschopným čarodějem Mrakoplašem, naivním turistou Dvoukvítkem, jehož Zavazadlo za ním běhá jako pes na stovce malých nožiček, s draky, kteří existují, pokud na ně opravdu věříte, a samozřejmě dojdete až na okraj této podivné planety.





2. Noah Gordon - Poslední žid

V roce 1492 je Španělsko ovládáno inkvizicí. Její útok proti židovskému obyvatelstvu dosahuje rozměrů holocaustu. Statisíce židů jsou vyhnány ze svých domovů. Třináctiletý chlapec je svědkem smrti svého otce a bratra, ale raději, než by zapřel víru, vydává se na útěk přes celou zemi... Na jeho konci ho čeká svoboda, láska a kariéra doktora a léčitele.








3. Ben AAronovitch - Měsíc nad Soho


Jmenuji se Peter Grant. Ještě nedávno jsem byl obyčejný četnický zelenáč v řadách londýnské Metropolitní policie. Jedné noci jsem se ale při vyšetřování vraždy zapletl s duchem, a všiml si mě tak vrchní inspektor Nightingale, poslední čaroděj Anglie. A tak teď stojím jako člen dvoučlenné speciální policejní jednotky v márnici nad tělem zavražděného jazzmana a snažím se získat z jeho mrtvého těla záznam melodie, důležitou stopu ve vyšetřování jeho vraždy. To fakt umím. A nejen to. A tak vím, že v Soho řádí vrah, který má nadpřirozené schopnosti a jedině naše jednotka je schopna ho zastavit.






4. Antoine de Saint-Exupéry - Malý princ (půjčila jsem si ho v AJ - The little prince)

Není pohádka jako pohádka, není princ jako princ. Tenhle je skutečně jen jeden – Malý princ Antoina de Saint-Exuperyho, jedno z nejslavnějších děl moderní světové literatury. Malý princ, kouzelná pohádková bytost, přichází na naši Zemi ze vzdálených vesmírných světů, aby se kdesi v Africké poušti setkal s autorem našeho příběhu a zjevil mu tajemství své podivuhodné životní pouti. Ale zjeví mu vlastně daleko víc: tajemství čistého srdce, dobra a krásy. Je to opravdu líbezná knížka, která vám bude jistě právě tak milá a blízká, jako byla všem čtenářským generacím, a k níž se budete i později najednou rádi vracet.






5. Jeffery Deaver - Krvavá řeka

V pořadí druhá kniha s Johnem Pellamem v hlavní roli, která je nám servírován na zlatém podnosu přímo z rukou Jefferyho Deavera, kuchaře nejpovolanějšího z nejpovolanějších. Tentokrát Pellam, vyhledávač filmových exteriérů, přijíždí do Bohem zapomenutého města zvaného Maddox. Krátce po svém příjezdu je svědkem přestřelky, při níž jsou za řeku Styx posláni dva lidé ( tímto idiomem se rozumí zavražděni ). Pellam by měl vypovídat, alespoň to tak po něm žádá místní policie, která se případem zabývá.Vypovídat by bylo ale velmi nerozumné, protože silné karty v rukou drží také gangsterský boss Ralf Balles, jehož přivrženci mají vraždy na svědomí. Pellam se souhrou osudu ocitá v kompromitující situaci. Do všeho se ještě připlete blondýnka, která chce Pellama jako takového. Příběh plný zvratů, mistrných dialogů a neskutečně živých postav čeká jenom na vás...

6. Samantha Shannon - Kostičas

Příběh začíná v roce 2059. Devatenác­tiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí, kde působí jako jakási „spojka" či „posel" – je krajinochodec, zvláštní typ jasnovidce, a díky svým schopnostem se dokáže vnořit do mysli druhých lidí. Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala…




Já doufám, že po tomto článku budou mít knihovny mnohem větší návštěvnost a že i vy jim přijdete na chuť :)

Rozhodně to není poslední článek tohoto typu a brzy můžete očekávat recenze na všechny tyto knihy!

2 komentáře:

  1. Zrovna v pátek jsem taky zavítala do knihovny a vyzvedla jsem si rezervace. Teď akorát najít čas mezi učením. :D Z tvých úlovků bych si ráda přečetla Kostičas a Měsíc nad Soho, mám zrovna půjčený. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám stejný problém s tím učením :D Jinak přeji krásné čtení a díky za komentář! :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný čtení a komentování mého blogu! ♥

Instagram